Timpul trece, leafa merge
Cu niste ani in urma, un ministru al transporturilor, pe atunci, ne spunea sigur pe sine ca traficul din România nu va justifica niciodata constructia de autostrazi. Un vizionar.
Acum un an (sau poate doi?) mi-a ajuns sub ochi un interviu cu ambasadorul Japoniei la Bucuresti. Intrebat daca exista mari companii japoneze care ar dori sa-si deschida capacitati de productie in România, domnul ambasador atragea atentia asupra unei probleme: marile companii au productivitate mare, România nu va putea absorbi intreaga productie, o mare parte din ea va trebui sa fie exportata. Ori, ca sa exporti trebuie sa si transporti. Adica sa ai macar o sosea pina la cel mai apropiat aeroport.
Eu, mic bagator de seama, am vazut textul interviului cu ajutorul unui intermediar. Tradus in limba româna. Persoanele importante din stat l-au primit in original. In japoneza.
Anul acesta Ford s-a decis sa se instaleze la Craiova. Nu ca sa vada statuia din centru, ci ca sa faca masini. Pe care vor sa le duca la Constanta, in port. Nestiind ei de planurile nostre turistice s-au gindit sa nu treaca cu ele si prin Bucuresti. "Ele" fiind estimate la 175 de camioane pe zi. Norocul nostru de bucuresteni inghesuiti!
Mai marii soselelor au prins iute ideea: ne trebuie sosea ocolitoare, ce este acum e ca si cum n-ar fi nimic. Se face, la cite sosele facem noi inca una nici ca se cunoaste. O singura problema mai avem: cit sa fie taxa ce o vom pune pe ea?
Dar soseaua, unde este soseaua?
Nu v-am spus, o vom face, la noapte e gata.
Sau nu, ca nu stim cit sa fie taxa. O facem in noaptea de miercuri spre joi.
Acum un an (sau poate doi?) mi-a ajuns sub ochi un interviu cu ambasadorul Japoniei la Bucuresti. Intrebat daca exista mari companii japoneze care ar dori sa-si deschida capacitati de productie in România, domnul ambasador atragea atentia asupra unei probleme: marile companii au productivitate mare, România nu va putea absorbi intreaga productie, o mare parte din ea va trebui sa fie exportata. Ori, ca sa exporti trebuie sa si transporti. Adica sa ai macar o sosea pina la cel mai apropiat aeroport.
Eu, mic bagator de seama, am vazut textul interviului cu ajutorul unui intermediar. Tradus in limba româna. Persoanele importante din stat l-au primit in original. In japoneza.
Anul acesta Ford s-a decis sa se instaleze la Craiova. Nu ca sa vada statuia din centru, ci ca sa faca masini. Pe care vor sa le duca la Constanta, in port. Nestiind ei de planurile nostre turistice s-au gindit sa nu treaca cu ele si prin Bucuresti. "Ele" fiind estimate la 175 de camioane pe zi. Norocul nostru de bucuresteni inghesuiti!
Mai marii soselelor au prins iute ideea: ne trebuie sosea ocolitoare, ce este acum e ca si cum n-ar fi nimic. Se face, la cite sosele facem noi inca una nici ca se cunoaste. O singura problema mai avem: cit sa fie taxa ce o vom pune pe ea?
Dar soseaua, unde este soseaua?
Nu v-am spus, o vom face, la noapte e gata.
Sau nu, ca nu stim cit sa fie taxa. O facem in noaptea de miercuri spre joi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu