RSS:     

vineri, 26 octombrie 2007

Genial, ecologic, cu implicatii sociale.

Miine se schimba ora. Adica ora patru si saptezecisicinci de minute devine ora patru si un sfert iar ora de vara se schimba in ora de iarna.

Ora de vara economiseste energie. Vara, cind noaptea este mai mica, becul sta aprins mai putin, spre deosebire de iarna, cind este frig, si facturile pentru incalzire sint mai mari. Pentru ca toate acestea trebuiau sa poarte un nume, un singur nume, li s-a spus ora de vara.

Cel care a inventat ora de vara ar trebui recompensat. Macar cu un premiu Nobel pentru pace.

Stiti cita energie se economiseste pe Terra prin alternanta ora de vara - ora de iarna? Nu stiti? Nici eu.

Insa eu am descoperit o alta cale de a economisi energia. Mai simpla. Toate marile descoperiri sint, pina la urma, neasteptat de simple.

Energia este produsul dintre putere si timp. Asa am invatat la scoala. De putere nu ma leg, eu sint mai mic. Dar timpul? Timpul se exprima in ore (pe contorul din hol scrie de kilowatti si ore, nu de watti si secunde, secunda trece prea repede). O ora are acum 60 de minute. Daca am face ora de 30 de minute atunci energia pe care acum o consumam intr-o ora ne-ar ajunge pentru doua ore. Adica de doua ori mai mult. Fara sa mai umblam la putere. Simplu si eficient.

Sa mai adaug si ca speranta de viata s-ar dubla? La fel si perioada activa, ceea ce ar insemna o gura importanta de oxigen pentru sistemul de pensii. Si inca multe alte avantaje.

Ma opresc aici cu analiza, persoanele cu functii de decizie nu citesc acest blog. Singura speranta este sa ajunga ideea geniala pina la Dragos Bucurenci.

Niciun comentariu: