RSS:     

luni, 22 octombrie 2007

Razboi pe calea undelor

"Razboi pe calea undelor" ("Cold Waves") va fi prezentat in premiera, diseara, la Sibiu. Nu am sa-l vad acum, nu sint prezent acolo. Mi-ar fi placut.

"Razboi pe calea undelor" este un film documentar. Dupa spusele autorului, Alexandru Solomon, versiunea pentru cinematograf are o ora si 48 de minute si va putea fi vazuta dupa 30 noiembrie. Ar mai fi si o alta versiune, in trei episoade de cite 50 de minute, facuta pentru TVR. Nu-mi ramine decit sa astept.

Nu ma impresioneaza in nici un fel amanuntul incitant al doamnei Avadani. Nu pentru teroristul Carlos doresc sa vad acest film.

Ma intreb insa citi oare sint cei care, ca mine, mai sint astazi curiosi? Nu la ocazii festive, nu in interes profesional, oameni obisnuiti, intr-o zi obisnuita, sa rupa doua ore pentru un film documentar. Si cine sint ei?

Citeva vorbe despre film mai exista si pe blogul lui Mihai Fulger. In plus, un interesant interviu cu autorul se poate gasi aici.

Imi permit un citat din final:

"...e despre felul in care ceea ce am trait atunci ne conditioneaza azi. In plus, hai sa ne imaginam o lume in care nu exista televiziune. Mie imi face bine asta azi, dar pe vremea aceea nu era bine, ca erau doua ore pe zi cu Ceausescu. Filmul este despre o lume care nu e chiar atit de veche, se intimpla acum 17 ani, ne putem raporta la ea, putem sa vedem in ce masura experienta de atunci ne-ar putea ajuta acum. Pe undeva, caram dupa noi aceleasi metehne, chiar daca acum sintem mult mai invadati de imagine si mult mai usor manipulabili."

Mi-e teama ca, in urma asaltului de ambalaje colorate, experienta de-atunci s-a pierdut.

Niciun comentariu: