Consumati, consumati, consumati!
Societate de consum am vrut, societate de consum avem. Acum... consumam!
Printre altele, bune sau rele, consumam si "media". De multe ori fara sa stim ce-am consumat.
De curind am descoperit ca exista o asociatie. Sint multe asociatii dar aceasta are un nume mai special. Ii zice "Asociatia consumatorilor de media" si am gasit cite ceva despre ea aici.
Si eu sint, vrind-nevrind, consumator de "media". Iar asocierea e buna, parca asa zicea sloganul publicitar de la televizor. Cu toate ca nu stiu mai nimic despre cine sint asociatii ma bucura gindul ca nu sint singurul suferind.
De pe site-ul cu pricina am mai aflat ca asociatia tocmai a pornit marea batalie impotriva furturilor din "media". Spre lauda lor!
Exista hoti si-n "media"? Sa punem chiar de astazi tunurile pe ei!
Citez:
1. Furtul este ilegal
2. Cititorii [blogurilor-1*] au dreptul sa stie in virtutea Dreptului la Informare Corecta si la Transparenta [pe ce bloguri-2*] citesc productii de autor si unde citesc productii furate
3. Este imoral sa castigi trafic si bani furand produsele altora
Deoarece statistica aceea secreta, din care rezulta ca "media" este astazi preponderent in piele de blog, nu a ajuns si la mine, propun asociatilor urmatoarele modificari:
1* - se scoate, este o auto-limitare caraghioasa si taie virtos din craca pe care s-ar putea afla succesul scontat.
Caci una este sa prinzi pesti si alta sa-ti propui sa capturezi un singur peste mic.
2* - se inlocuieste cu mai generalul "unde"; recititi fraza si veti intelege de ce.
Tot prin paginile de acolo am regasit o veche recomandare a "Clubului Român de Presa", recomandare care spune că "preluarea fără cost a unor materiale de presă se poate realiza doar în limita a 500 de semne, dar fără a depăşi jumătate din articolul sau ştirea în cauză" si aceasta doar cu mentionarea obligatorie a sursei.
Buna recomandarea dar... cam veche si incompleta. Intre timp "media" a evoluat, astazi textul este pe duca, imaginea este "materialul de presa" de baza.
O poza face cit o mie de cuvinte, spunea un intelept. Nu ne spunea si care este acea poza dar, din cifrele exemplarelor de ziar vindute, rezulta clar multimea covirsitoare a cititorilor de poze.
Si din aceasta cauza intrebam pe acolo, printr-un subsol:
«Presupunind discutia ca fiind legata de "jungla Internet", daca in cazul unui text afirmatia "preluarea fără cost a unor materiale de presă se poate realiza doar în limita a 500 de semne" este clara (litere, cifre, semne de punctuatie), in cazul unei imagini "semnele" se pot echivala cu pixeli? Sau cu ce altceva?»
Inca n-am primit un raspuns. Spuneti daca nu stiti cum s-ar putea "cita" 500 de pixeli dintr-o poza. Exista experti, despre citiva va voi povesti in curind.
Printre altele, bune sau rele, consumam si "media". De multe ori fara sa stim ce-am consumat.
De curind am descoperit ca exista o asociatie. Sint multe asociatii dar aceasta are un nume mai special. Ii zice "Asociatia consumatorilor de media" si am gasit cite ceva despre ea aici.
Si eu sint, vrind-nevrind, consumator de "media". Iar asocierea e buna, parca asa zicea sloganul publicitar de la televizor. Cu toate ca nu stiu mai nimic despre cine sint asociatii ma bucura gindul ca nu sint singurul suferind.
De pe site-ul cu pricina am mai aflat ca asociatia tocmai a pornit marea batalie impotriva furturilor din "media". Spre lauda lor!
Exista hoti si-n "media"? Sa punem chiar de astazi tunurile pe ei!
Citez:
1. Furtul este ilegal
2. Cititorii [blogurilor-1*] au dreptul sa stie in virtutea Dreptului la Informare Corecta si la Transparenta [pe ce bloguri-2*] citesc productii de autor si unde citesc productii furate
3. Este imoral sa castigi trafic si bani furand produsele altora
Deoarece statistica aceea secreta, din care rezulta ca "media" este astazi preponderent in piele de blog, nu a ajuns si la mine, propun asociatilor urmatoarele modificari:
1* - se scoate, este o auto-limitare caraghioasa si taie virtos din craca pe care s-ar putea afla succesul scontat.
Caci una este sa prinzi pesti si alta sa-ti propui sa capturezi un singur peste mic.
2* - se inlocuieste cu mai generalul "unde"; recititi fraza si veti intelege de ce.
Tot prin paginile de acolo am regasit o veche recomandare a "Clubului Român de Presa", recomandare care spune că "preluarea fără cost a unor materiale de presă se poate realiza doar în limita a 500 de semne, dar fără a depăşi jumătate din articolul sau ştirea în cauză" si aceasta doar cu mentionarea obligatorie a sursei.
Buna recomandarea dar... cam veche si incompleta. Intre timp "media" a evoluat, astazi textul este pe duca, imaginea este "materialul de presa" de baza.
O poza face cit o mie de cuvinte, spunea un intelept. Nu ne spunea si care este acea poza dar, din cifrele exemplarelor de ziar vindute, rezulta clar multimea covirsitoare a cititorilor de poze.
Si din aceasta cauza intrebam pe acolo, printr-un subsol:
«Presupunind discutia ca fiind legata de "jungla Internet", daca in cazul unui text afirmatia "preluarea fără cost a unor materiale de presă se poate realiza doar în limita a 500 de semne" este clara (litere, cifre, semne de punctuatie), in cazul unei imagini "semnele" se pot echivala cu pixeli? Sau cu ce altceva?»
Inca n-am primit un raspuns. Spuneti daca nu stiti cum s-ar putea "cita" 500 de pixeli dintr-o poza. Exista experti, despre citiva va voi povesti in curind.
(va urma...)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu