RSS:     

marți, 27 martie 2007

Decit mult si fara rost ...

... mai bine putin si prost! Deviza perpetua!
"Mult", "putin", "prost" sint cuvinte lipsite de echivoc. Daca e prost, e prost, nu mai este loc de interpretare. Cu "rostul" pare sa fie putin (sau mult) mai complicat.

Scrie la DEX:
rost (substantiv neutru): sens, inteles, tilc, scop, menire, justificare, motivare... si inca multe altele.
Nu are rost sa insir si eu toate semnificatiile, la nevoie le puteti gasi aici. Inclusiv (si important, in perspectiva preconizatei incalziri globale) "
5. Spatiu ingust lasat intre doua constructii alaturate sau intre doua parti ale unei constructii, pentru a permite miscarea lor relativa sub actiunea fortelor interioare sau a variatiilor de temperatura." Adica "rostul" inteles ca o lipsa. O gaura. O groapa. Ufff!

De aici incolo intram in plina zona 2.0. Pe podul Grant. Unde utilizatorii furaciosi contribuie la soliditatea si continuitatea continutului prin subtilizarea rosturilor. Sau a lipsurilor. Sau a gaurilor.

"Autoritatile au gasit o explicatie pentru denivelarile de pe podul Grant, proaspat reabilitat - rosturile de dilatatie! Primarul general al capitalei, Adriean Videanu a declarat ca rosturile au fost inlocuite in repetate randuri, dupa ce au fost furate!"

Citat preluat dintr-o Realitate(a TV). Cu rost cu tot.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Om citit, Adriean V. se refera de fapt in termenii lui Noica la situatia generala in care ne gasim ca tara, ca popor :)

Frobenius spunea...

Eu cred ca domnul A. V. se referea cit se poate de direct la o lipsa de rost. Dar recunosc ca nu l-am citit pe domnul A. V. Am si eu destule lipsuri.