RSS:     

miercuri, 12 septembrie 2007

Sanatate si virtute!

Am primit o scrisorica de la Guvernul Romaniei! Nu astazi, ci cu citeva zile in urma. Am trecut peste emotia initiala si am desfacut (cu mare grija) plicul.

Astfel am putut sa aflu ca sint parte din "populatie" si ca alde Guvernu' vrea sa evalueze starea mea de sanatate.
Am admirat taloanele din plic: frumoase, cu elemente de securizare impotriva falsificarii, cu coduri de bare, cu serie si numar, cu datele mele personale scrise citet. Mai ca-mi venea sa le inramez si sa le agat pe perete.
Mai era acolo si o coala de hirtie cu o poveste din care am dedus ca trebuie sa folosesc acele taloane pentru a beneficia de niste analize gratuite pentru care, vrind-nevrind, platesc in fiecare luna. Fie si asa!

Intr-o zi de Marti (ceasuri rele!) imi iau inima in dinti si merg la medicul de familie. Gasesc cabinetul, evit coada din fata usii, abordez asistenta si... obtin o programare pentru Joi. La ora 12 ("pe la 12", mai exact). Si trei pagini A4 pe care trebuie sa le copiez ("la xerox") si sa vin cu ele pentru a fi completate apoi de catre medicul de familie. Am scapat repede.

Joi, ora 12. Am taloanele de la Guvernu', am copiile, am programare... am patru persoane (programate, desigur!) inaintea mea in fata usii cabinetului. Ma resemnez si, daca tot sint acolo, incerc sa-mi fac de lucru ca sa treaca timpul mai usor. Citesc toate afisele de pe pereti, citesc cele trei pagini A4, termin de citit, o iau de la capat. Dupa o ora si 15 minute fac o scurta evaluare a situatiei: in fata mea mai sint doua persoane din cele patru, programul medicului s-a terminat de 15 minute, la ora 14 cabinetul trece in stapinirea unui alt doctor pentru care deja s-a format o alta coada. Trebuie sa actionez urgent. Prind momentul in care asistenta iese din cabinet, blochez holul si lansez intrebarea-soc: "Mai are rost sa mai stau?"
Nu va mai plictisesc si cu alte detalii, discutia a fost mai lunga. Am explicat, am negociat, am fost reprogramat. Pozitia libera: peste alte 20 de zile. Sa fim sanatosi pina atunci!

Nu stiu inca daca sint bolnav. Dar stiu cite retete are un doctor de familie de completat lunar, cite formulare obligatorii, cite raportari depune si, mai important, la ce intrebari urmeaza sa raspund pentru a potoli setea de statistici a Ministerului Sanatatii.

Trec peste banalele "inaltime", "greutate" sau "circumferinta abdominala" (sic!).
Sint alte rubrici mai interesante la sectiunea "E. Stil de viata".
De exemplu:
In ultima luna eu am fost in vacanta dar, dupa contactul cu sistemul medical caruia ii sint arondat, nu pot fi decit trist si demoralizat. O fi de bine? O fi de rau?

Si tot la capitolul "statistici": daca aveti o fire mai sensibila e bine sa fiti atenti. In mod insistent, ca sa nu va simtiti vinovati. Si ca sa nu iesiti din tiparele "statisticii".

Niciun comentariu: