RSS:     

joi, 15 februarie 2007

Brandul care brenduieste

Recunosc smerit, nu am auzit de Wally Olins pina astazi. Nimeni nu este perfect si am capatat confirmarea acestui adevar in metrou, rasfoind Romania libera, editia din 15 Februarie a.c.
De "brand" am auzit prima data, cu multi ani in urma, de la bunicul meu care mai folosea, in anumite imprejurari, si expresia "...brandul lor de tilhari!". "Brandul" bunicului era legat de amintirile sale din ultimul razboi, fiind de fapt o varianta orala autohtonizata a brandt-ului, proiectil de artilerie numit asa dupa numele lui Edgar Brandt, cel care-l inventase. Mi-a ramas in memorie si imi revine ori de cite ori intilnesc contemporanul "brand" pe care, involuntar si imediat, il asociez si cu sensurile actuale (propriu si figurat) ale cuvintului "tun". Obiceiuri proaste!
Revenind la domnul Olins, din articol am aflat ca domnia sa este "profetul brandingului" si, dupa cum ne spune chiar dinsul, "extensia sa care nu este el" intruchipeaza a cincea parte din grupul alesilor care stiu cu ce se maninca "brandul". Restul pamintenilor sint doar simpli ingurgitatori de "brand". Cred ca are dreptate. Daca nu ii punem la socoteala si pe cei (destul de multi) care mai continua sa se hraneasca in modul traditional vetust.
Si mai impresionanta mi s-a parut insa oferta domnului profet: ne "brenduieste" (sic!) pe toti, cu Romania cu tot, pentru un milion de euro pe an. In anumite conditii, in... nu se stie citi ani. Dupa care vom putea face si... export de "brand".
Ce se va intimpla daca oferta nu va fi acceptata? "Olins este de parere ca lucrurile se vor schimba oricum, fie ca va exista un brand de tara, fie ca nu." Sa fie sinceritate, sa fie profetie?
Si continua: "daca o faci intr-un mod coerent, va fi mai bine si mai usor. Daca nu, lucrurile se vor misca mai lent. Nu o sa castigati atat de mult cat puteti. In loc sa fiti numarul 5, o sa fiti 25. Romania are oameni inteligenti."
Nu stiu daca ultima propozitie citata nu ar fi trebuit sa se incheie cu un semn de intrebare. Apar atitea greseli prin presa ca nu mai pot fi sigur de nimic. Imi pare insa rau ca nu a fost cineva prin preajma care sa-l intrebe pe "profet": Si halatul, domnule Olins? Halatul. Cit este halatul?
Asa, ca intre "brenduitori"!

Niciun comentariu: