RSS:     

luni, 2 iunie 2008

Alegeri si pasiuni în grup

Au trecut si alegerile (un tur).

E timpul atotstiutorilor analisti care produc analize competente. Fiecare analist cu analiza lui. Fiecare analiza mai adevarata decât oricare alta. Cine a votat, cine nu a votat, de ce au votat, de ce nu au votat, de ce au votat cum au votat, de ce nu au votat cum n-au votat.
Românii, despre ei este vorba. Care habar nu au ca i-a pocnit o noua pasiune. Stirile ProTv nu iarta nimic, seicii arabi tocmai crapa de invidie. Analisti destoinici, cei de la ProTv.

Pâna afla toata lumea descoperirea protevista alegerile ramân totusi subiectul principal.

O tema care apare de fiecare data este diferenta dintre urban si rural. Urbanii si ruralii sunt doua specii distincte asupra carora se aplica reguli complet diferite.

Nea Titi e un rural. Asa a fost de când a venit pe lume, în satul sau ascuns printre dealuri si paduri. Niciodata nu a dorit sa treaca în tabara cealalta, "relocarea" nu l-a interesat.

"Te duci duminica la vot, nea Titi?"
"Ma duc, fir-ar ei sa fie de hoti."
"Daca-s toti hoti, de ce te mai duci?"
"Ma duc, ca la noi nu-i ca la oras. Daca ma duc, oricare ar iesi, nu o sa stie el cu cine am votat eu. Dar daca nu ma duc o sa stie din liste ca n-am fost si nu l-am votat. Si tot timpul e nevoie ba de-o hârtie, ba de-o aprobare... De-aia ma duc."

Analiza lui nea Titi. Astazi proprietar de caruta, de mâine pasionat proprietar de iaht (sau "yacht", sau chiar "yaht", dupa dictionarul ProTv)

***

Aflu ca cetateanul Popescu Tariceanu a reusit sa voteze folosind cartea de alegator.
Sunt invidios. Am încercat si eu acum patru ani si n-am reusit. Acum îmi pare rau ca nu am insistat.

Într-o buna traditie a inversarii problemelor, o multime de concetateni se întreaba de ce i s-a permis. Eu ma întreb de ce nu mi s-a permis mie.
E drept ca eu nu sunt nici macar ministru chior dar, daca tot s-au împartit (facut) acele carti de alegator, de ce nu ni se spune si la ce se pot folosi?

Hotarâre nr.729 din 10 noiembrie 1992
privind organizarea activitatii de intocmire şi eliberare a cartii de alegator;
Emitent: Guvern; Aparut in Monitorul oficial 325 din 14/12/92

Art. 1. Cartea de alegator este documentul pe baza caruia se exercita dreptul de vot.

Ca sa vezi!


Niciun comentariu: