Sir Edmund Hillary Stilpnicul
Everest, cel mai inalt virf al planetei. Multi isi doresc sa-l urce, putini ajung sa o faca. Cei mai multi il vad doar la televizor, unii poate chiar in aceasta seara, pe Discovery Channel.
E greu sa urci pe Everest, iti trebuie conditie fizica, echipament, antrenament, bani. Si inca multe altele. Cel putin asa era pina ieri. Intre timp am evoluat, a aparut Everestul 2.0, mult mai accesibil, practic la indemina oricui.
Solutia, verificata deja, implica totusi niste pasi. Pentru inceput iti trebuie echipament. Costa putin cam scump dar fara el nu se poate. Nu exista alpinist in "civil", fara bocanci, coltari, parazapezi, pufoaica, ochelari speciali, piolet, corzi, carabiniere, rucsac, cort. Vrei pe Everest, mergi si-ti cumpara "uniforma". Se pot gasi toate accesoriile la magazinele specializate.
Pasul urmator este alegerea unei intersectii in Bucuresti. Una aglomerata, unde se inghesuie zilnic tramvaie, camioane, sute de automobile, mii de pietoni. Din fericire acestea nu sint greu de aflat, sint peste tot.
In stadiul acesta problema este ca si rezolvata. Mai trebuie doar ales un stilp din intersectie si apoi urcat cu tot echipamentul sus pe stilp. Si... gata!
Te afli deja in aerul rarefiat al marilor inaltimi, linistea este perfecta, privirile-ti se bucura de peisaje cum n-ai mai vazut. Esti alaturi de marii temerari ai omenirii, este momentul sa pui mina pe telefon si sa-ti anunti rudele si prietenii.
In cazul in care nu va vine sa credeti va invit sa vedeti cu ochii vostri ca se poate. Locul: Bucuresti, sectorul 6, intersectia bulevardului Timisoara cu strada Brasov, intre Drumul Taberei si Militari, loc numit inspirat si sugestiv (inca de pe vremea pandurilor lui Tudor) "Plazza Romania". Sau, daca preferati, puteti citi articolul de aici.
Initiatorii spun ca "proiectul" are si rolul de a promova "alpinismul la romani". Daca doriti sa testati personal Everestul 2.0 ar trebui sa va grabiti. Foarte curind nu veti mai gasi stilpi liberi prin oras. Lunganul acela de Edmund Hillary are motive serioase de invidie.
4 comentarii:
O fi un "proiect BTL", altfel zis "advertising neconventional" pentru Plazza (sic!) Romania, caz in care eroicii cobai si-au scos deja banii pentru viitoarele expeditii. Altfel de ce nu s-au suit, de pilda, pe Casa Poporului, sa dea si ei un piolet de ajutor la fabulospirit?
Documentarul de tip National Geografic evident are nevioe de promovare de tip NG. SI se pare ca apar din ce in ce mai des programe mai apropiate de comercial la Discovery...ce sa faci, toata lumea trebuie sa se hraneasca.
Daca "eroicii cobai" se aleg din toata comedia asta cu finantarea unei expeditii adevarate atunci este perfect. Ei sint cei mai nevinovati dintre toti cei implicati.
Nu inteleg insa ascunderea dupa deget. Este publicitate, atunci sa i se spuna "publicitate". Fara abureli cu diverse "studii" (studiul rezistentei organismului uman la actiunea gazelor de esapament). Desi, la ce fauna se vintura pe acolo, poti vinde usor coji de dovleac sub numele de "ochelari de soare". De marca!
simplu...a fost un proiect de BTL
pe proiect au lucrat mai multe firme, dintre care unii au asigurat echipament, mancare, toaleta etc etc etc,
o agentie de PR a adus oamenii
altii au facut set-up-ul and so on.
nush cati bani si-au luat, si nici nu ma intereseaza.
conteaza doar ca s-a facut ce s-a dorit...au atras atentia.
s-a ales mall pt ca normal...nu este in vazul lumii un astfel de proiect desfasurat in... sa zicem, ferentari,desi conditiile ar fi fost poate mai aprige :)
anyway,
e publicitate, nu supravietuire, deci e vb de impact la lume, nu de impact asupra psihicului lor.
Trimiteți un comentariu