RSS:     

vineri, 14 septembrie 2007

Mai nou, mai puternic, mai bun

Un card bancar e inutil la piata. Acolo functioneaza inca banul care fosneste si se poate pipai. Nu e nici o problema, cu cardul poti obtine banul. De la bancomat.
(* 't'-ul final se poate citi in doua feluri, dupa cum prefera fiecare; pina la urma 'bancomat' e mai usor de spus decit 'sfirsit de intestin bancar')
La banca, asadar!

Imi vine rindul (e coada, astazi toti vor bani!). Ma postez in fata ecranului matuit-murdar, ma asez in asa fel incit sa aduc umbra asupra jumatatii de ecran aflata in bataia directa a soarelui, apas cu hotarire tastele obosite (sint obisnuit!) si... "Va rugam sa asteptati!". N-am de ales.
Si astept. Asteptind ma intreb de ce trebuie sa astept (s-a infundat fibra optica?). Intr-un tirziu masinaria imi spune ca nu poate sa-mi dea atit de multi bani. Bani sint in cont, suma ceruta nu depaseste limita zilnica de retragere, raspunsul mi se pare de-a dreptul impertinent.
Este ora 12, este miezul zilei, mai am si alte treburi, incerc sa-i fac pe plac. Reiau operatiile cu suma redusa la jumatate fata de pretentiile initiale. Astept din nou si... aparatul imi scuipa cardul dispretuitor. Pe ecran scrie: "out of order". Bine ca macar mi-a dat cardul inapoi!
La celalalt bancomat (sint doua) nu e nimeni. Acela insa te avertizeaza cinstit, de la bun inceput, ca nu functioneaza.

Trebuie sa decid ce am de facut.
Sa intru in banca n-are nici un rost. Cunosc raspunsul, m-am mai lovit de el.
Linga mine, pe strada, se afla o movila de vechi borduri, marca Videanu. As folosi una dar, ce naiba, avem pretentia ca sintem civilizati!
Gasesc pachetul de tigari in care se mai afla o tigara, o scot si o aprind. Pe pachet scrie mare, cu litere negre: "Fumatul poate sa ucida". E o idee, desi as fi preferat ceva mai sigur.
Din vitrina bancii un afis colorat ma intreaba: "N-ar fi frumos daca ar exista cineva care sa stie exact ce iti doresti?". Creativule, tu nu vrei o tigara?

Niciun comentariu: